Aftensang

Aftensang i Løgumkloster Kirke

Der er aftensang for alle Løgumkloster Kirke hver mandag til lørdag kl. 17.30 – 18.

Løgumkloster Kirke er den eneste kirke i Danmark, der har aftensang året rundt. Traditionen går tilbage til klostertiden.

Aftensangen ledes i dag af personer fra byens forskellige foreninger og institutioner (Lokalrådet, Y ‘s Men, Refugiet, Indre Mission/Luthersk Mission og menighedsrådet),

Om onsdagen er der altergang, som varetages af en præst fra kirken eller Folkekirkens Uddannelses- og Videncenter.

Aftensangen ledes af repræsentanter fra byen (mandag), Løgumkloster Højskole (tirsdag), Løgumkloster Refugium (torsdag), Indre Mission/Luthers Mission (fredag) og menighedsrådet (lørdag). Onsdag ledes aftensangen enten af sognepræsten eller en præst fra Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter.

Tag gerne børn og gæster med!

Aftensangens forløb

Der er aftensang mandag til lørdag kl. 17.30 – 18 i Løgumkloster Kirke.

Aftensangens forløb (med undtagelse af onsdag)
Præludium
1. salme
Læsning og bøn
2. salme
Velsignelse
Postludium

Onsdag er der altergang efter 2. salme, hvorefter salme nr. 3 synges. Der fortsættes onsdag ligeledes med velsignelse og postludium.

Link til Aftensangenes tekster og salmer HER